SommarProjekt

De seneste somrarna har det oftast blivit så att jag har tagit mig an ett projekt. Man måste ju lära sig något även när man inte går i skolan. Att notera är dock att alla dessa projekt har gått ut på att lära sig att tycka om någon sorts föda...

2005: Kaffe och Öl
Mycket goda resultat. Till en början i alla fall. Kaffet var egentligen ingen större utmaning och är numera ett nödvändigt ont för att bli människa på morgonen. Ölen fick jag dessvärre ingen långvarig relation till. Anledning: ölhävning. När en redan överförfriskad Hanna bestämde sig för att vara med på ölhävning på studentpuben innebar det slutet för hennes nya dryckesvana. Tre starköl hävdes på tio minuter, vilken skapade en viss turbulens i kropp och knopp. Vid lunchtid dagen efter vaknade jag aningen förvirrad på en tältsäng på campus. Öl? Nej tack!

2006: Diet
13 dagars dieten, rikshospitalets diet, kärt barn har många namn. 13 dagars pest och pina. Rivna morötter, örtte, ägg och till min stora förtjusning en macka var tredje dag. Men utan pålägg förstås. Resultat: -7kg! Resultat ca 2 veckor senare: ungefär -10 kg. Ingen vidare ekvation!

2007: Yoghurt
Här introducerades jag i byggbranschen och den obligatoriska kvart i nio frukosten. Yoghurten var den ultimata frukosten enligt mig, enkelt att göra iordning och lite disk. Ja, jag är lat. Inkörningen blev rabarberyoghurt och efter det har det rullat på. Yoghurt är mums och med lite bär och mjölk blir det vardags lyx med smoothies. Lite mer disk dock :(

2008: Öl
Resultat: Synes på min mage. Daller. Alltså lyckades detta projekt, det blev nog till och med lite för lyckat! Nu kämpar jag envist med att karva bort lite av magen som har sitt huvudsakliga ursprung från två veckors semester i Storbrittanien och ett rejält antal pints. Men det var det värt!

2009: Whiskey
Whiskey är väl lite häftigt och ännu häftigare om en tjej dricker det. Nu har detta projekt dock inte gått så vidare bra förutom i Dublin då jag nästan njöt av min whiskey-cola på Jameson. Men det är ju lite fusk och jag var kraftigt påverkad av atmosfären. Ska jag verkligen misslyckas för fösta gången? Jag funderar på att revidera mitt projekt och istället satsa på sushi. Mycket nyttigare och också det ganska häftigt. Jag har faktiskt gjort sushi debut i sommar och hunnit med en repris, så jag är ju på g. Men det kanske är fusk att byta nu när sommaren nästan är slut? Nu ska jag ju inte tillbaka till skolan igen så jag har ju ingen given deadline. Suck. Man ska ha reglerna klara för sig innan man ger sig in på något. Hur vet jag nu om jag har vunnit? För vinna, det måste man!

Jag ska sova på saken. Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0