årets första

idag var det nyinvigning av en butik här i stan som säljer VVS, mark, VA prylar och mycker mer. vi som ska ner och jobba på syd-koster pallrade oss dit för att kika lite och träffa några leverantörer. jag hörde ryktas om att det var 600 personer där. om man bortser från serveringspersonalen skulle jag uppskatta att det var ungefär tio tjejer där. och alltså 590 killar/gubbar. jag fick därför en hel del hjälp på tipsrundan, så vi får se om det dyker upp något pris...

men till saken, det bjöds på mat och inte vilken mat som helst, utan julmat!

det jag som liten tyckte bäst om med julmaten var att man slapp äta potatis. sen gick jag över till att fokusera på julskinkan, eftersom det var en av de få saker jag faktiskt åt. men nu när jag vuxit på mig lite har jag faktiskt vidgat mina vyer. den nya favoriten är laxen, helst rökt.

i dag var laxen helt okej. köttbullarna torra. skinkan god och jag vågade mig faktiskt även på lite rödbetssallad, vilken var över förväntan.
men det var en tillräcklig utsvävning för min del.
sillen får vänta några år till.


sill=vuxenpoäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0