borsta, borsta tänderna

igår kväll och imorse gick tandborsten varm.




varför?
jo, klockan 16.00 idag ska jag infinna mig i tandläkarstolen.


förra året kostade mina tandläkarbesök drygt 4.000.-
för detta hade jag istället kunnat få ungefär 500 liter mellanmjölk. eller 200 stycken daimstrutar.
jag skulle välja glassarna.

många brukar jämföra de två mindre eftertranktade besöken hos barnmorskan och just tandläkaren mot varandra. och vissa likheter finns det ju faktiskt. det är obehagligt, lite nervöst, kan göra ganska ont och båda inspekterar hål. dock har barnmorskebesöket en stor fördel, nämligen att det är gratis. så jag går nog hellre dit.

men sen kan man ju fundera lite på varför någon väljer dessa yrken. själv ser jag ingen logisk förklaring... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0