ensam hemma

klockan 06.00 i fredags morse skjutsade jag iväg johan. han spenderar helgen i england och kollar på fotboll. till en början var lite lite skönt att luffa runt hemma i lugn och ro och pilla mig i naveln. men nu är jag lite ensam.

hans frånvaro har fått mig att fundera på vad som är bra med att vara ensam hemma:

Bra: Jag får välja själv vad jag vill äta.
Men: Det är så förbannat tråkigt att laga mat själv och äta själv, vilket resulterar i att det inte blir någon mat lagad och därmed inte heller någon mat äten.

Bra: Det är ingen konkurrens om toan på morgnarna.
Men: Eftersom att ingen jagar mig därifrån står jag där och degar och blir sen.

Bra: Jag får välja vilken film jag vill.
Men: Eftersom det inte är någon som pickar på mig när jag blundar lite väl länge somnar jag ganska fort och missar hela filmen.

Bra: Jag kan sova på tvären i sängen med alla kuddar.
Men: att sova med alla kuddar ger nackspärr.


jag saknar dig darlig. kom hem. nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0