UppfinnarHanna

Idag blev det en morgonpromenad. Dock inte en avsiktlig en, jag hittade nämligen inte min bil!

Jag brukar vara lite virrig på morgnarna, men brukar nästan alltid hitta bilen på första försöket. Men nu hade hela helgen förflutit och därför hade jag inte riktig koll på vart jag hade parkerat bilen. Så det blev en runda runt kvarteret innan jag hittade min blåa hjälte.

Men har en lösning på detta problem…

Är det bara jag som ibland slås av tanken att: -jag ringer till den! så fort jag tappat bort något? Jag har blivit skadad av att kunna ringa till mobilen när jag tappat bort den, att jag flera gånger varit på god väg att ringa till plånboken, nycklarna eller vad jag nu har tappat bort.

Så min idé är att man sätter sändare en på alla värdesaker, som man sedan kan se på en mottagardisplay. Som en GPS där du kan se dina nycklar, plånbok, bil osv. Denna pryl måste också vara av intresse för polisen eftersom att det blir betydligt lättare att spåra stöldgods. Behovet av denna mojäng bör också finnas hos gamlingar som blivit lite virriga.  Eller varför inte ”tagga” dina barn, så du vet vart de är och ränner på kvällarna?!

Så sno nu min idé och tillverka denna pryl! (Och ge mig en som tack för hjälpen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0