alternativa transportsätt

godafton.

jag skriver från en småkall våningssäng i kyrkosundet, syd-koster. idag kör vi igång för fullt med jobbet här ute och vi hade kunnat få en aningen bättre start...

till en början visste vi att nycklarna till vår etablering (ett gäng med baracker) var försvunna. ett par nycklar utan identitet hade hittats som möjligtvis kunde vara de rätta. men nej, det blev till att bryta sig in i barackerna.

men innan vi ens kom så långt hade ytterligare ett nyckelproblem uppstått. nycklarna till bilarna vi har på ön var spårlöst borta. elva man (nej tio man och en kvinna) kom iland på ett kallt och blåsigt syd-koster och kommer inte in i bilarna. vi hade uppskattningsvis minst tre väskor var, varför en promenad inte kändes lämplig. det är inte heller bara att ringa efter en taxi eller skjuts på denna ö eftersom det finns sex eller sju bilar på hela stället.

så dagens transporter blev aningen udda. till etableringen blev det traktor och vagn och efter dagen var slut klämde vi in oss i skopan på hjullastaren.


vart nycklarna till barackerna är vet vi fortfarande inte, men bilnycklarna var kvar i karlstad och kommer förhoppningsvis med posten imorgon. annars blir det en till dag i hjullastarskopan.


(jag vill tillägga att jag inte var ansvarig för något av nyckel-försvinnandena och att jag kommer överta nyckelansvaret i fortsättningen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0