en bagge till husdjur

vi pratade husdjur här i hemmet för någon dag sedan. det skulle vara kul med lite lurvigt sällskap kan jag tycka. jag är ju uppvuxen på landet och så länge jag kan minnas har jag omgivits av katter, hundar, hästar, hönor, kaniner, tjurar, galna tuppar o.s.v.

jag saknar det.

men bor man i en lägenhet i stan, så gör man. jag tycker att katter ska bo på landet, springa på åkrarna och äta sig feta på råttor. och det är ju betydligt mysigare att lufsa runt i skogen med en hund än på trottoarerna i stan.

men vi har fått en perfekt idé. på det perfekta husdjuret.

anders bagge.

vår tanke är att vi krymper honom till en gulligare och mer hanterbar storlek. säg knähöjd. sen kan han springa omkring hemma i lägenheten och mysa och digga musik. när vi kommer hem från jobbet kommer anders skutta av glädje och fnittrandes förklara hur mycket han saknat oss (och självklart också tala om hur snygga vi är). vi kan ta med anders på promenader till de lokala musikhaken och pyssla om honom (färga skägget och så).

vi kommer ha de bra jag, darling och mini-bagge.

så anders, välkommen hem till långgatan 20!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0