RUT

 Jag såg klassikern änglagård häromdagen. Återigen blir jag stum av Rut. Den fördomsfulla, men egentligen nog mest rädda och osäkra dam som hysteriskt trampar runt i byn på sin cresent. Hon skvallrar och domderar... men det är tamefanemej krut i gumman! 

"Titta här är hela gänget, titta, titta vad var det jag sa, ni ser själva. Det är hela tiden de här människorna...bodell eller va f-n det nu e. Vad e ni för människor,...är ni bara invandrare hela gänget".
"Gottfrid vad gör du här?", "Skäms på dig" ..."Skämma ut Eva på det här viset. Vad gör du här? Titta dom klämmer in Gottfrid på den där soffan. Hela våran by kommer bli förstörd för det här"...
"Hörre du, jag ska tala om för dig. Du kommer hit ifrån storstan och tror att du är någonting....TA BORT det där FLINET ifrån ansiktet... Du tror att du e någonting, men jag ska tala om för dig att i den här byn håller vi ihop, vi har hållt ihop i många generationer och det kommer vi fortsätta och göra, -förstår du de- det är de vi gör i den här byn.
Och du kommer hit och ska ha något jäkla bordell, och striptisar och de-har- korsetter och sånt, och KNARK de har jag nog sett på tv må du tro",
"det är hela det här gänget" Negrer det är hela det här gänget, bara invandrare Allihopa"


Rut, Rut, Rut...vilken kvinna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0