minnen...

när jag strosade runt bland frukten på konsum idag kom jag att tänka på en gammal favorit.
fruktstunden!

på eftermiddagen innan det var dags att gå hem från lekis myste vi ner oss i kuddrummet.
fröken Ulla läste högt, medans vi smaskade på frukt. den bästa studen på dagen enligt mig.

jag minns mycket väl den dagen min lillebror kom till världen. pappa och mamma åkte in till bb efter att jag hade gått till bussen. senare på dagen talade fröken om att pappa hade ringt och berättat att jag hade fått en lillebror. pappa skulle också komma och hämta mig, så jag skulle inte ta bussen hem.
lite senare kom pappa. precis innan frukstuden. och han kunde inte stanna och vänta så att jag fick vara med på den. näe vi skulle in till mamma och lillebror! det spelade ingen roll att jag ville äta min frukt och lyssna på fröken som läste mio min mio.
med sura miner och tunga steg följde jag dock med till bilen och in till bb.
tänkandes: kunde han inte ha väntat lite den där ungen?!



så nu vet du lillebror.

jag offrade en fruktstund för dig!

Kommentarer
Postat av: broor

hyggligt hanna panna !

2009-09-29 @ 19:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0