onda ögat

Nästan varje vardag strax efter kl 16.00 får jag onda ögat av någon i min omgivning.
Detta har att göra med mitt val av färdväg. 

 

min fulväg är hälften så lång som den riktiga vägen. bra va?
dock finns det ett litet problem.
en cykelväg.

jag är inte helt säker på hur jag motiverar mitt brott mot trafiklagarna, men jag tror att det har och göra med storleken på min bil. är inte en seat ibiza nästan lika liten och smidig som en cykel?

ibland skämms jag dock när jag tar denna fulväg. men inte tillräckligt mycket för att ta den nästa dag.

än så länge har det inte gått så långt så jag fulvägen till jobbet. då behöver jag nämligen köra en kort sträcka mot trafiken. där går gränsen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0