Bakfull...

Idag har det varit lite segt, jag har gått på halvfart. Gårdagen spenderades i Forshaga och årets första (och förhoppningsvis inte enda) kräftskiva gick av stapeln. Trevligt värre. Man borde äta kräftor oftare. Kan man inte införa en kräftperiod på våren också? Kräftorna är ju ändå frysta, så det kan väl inte spela någon roll.... Måste förresten lära mig någon ny snapsvisa till nästa gång, det blir alltid samma gamla vanliga...

Apropå bakfull. Jag kan inbland riktigt längta efter att ligga bakfull en hel dag. Man ska vara sådär lagomt seg för att inte orka göra något, men ändå inte för pigg för att bli otålig. Det ska helst regna ute så man slipper ha dåligt samvete att man inte går utanför dörren (mer än för att hämta pizzan då). Gärna ska det var något "lätt-tittat" på tvn. På vintern är skidskytte perfekt, då kan man hålla sig vaken under skyttet också kan man vila ögonen däremellan. Har man behov av att vila ögonen en längre stund är formel 1 perfekt. Då är man vaken och ser starten och ett par varv. Sen sover man i sådär 50 varv och vaknar lagom till målgången.
Nästa helg kan det nog bli en sådan dag...

Men första ska en ny vecka avverkas, måndag betyder att man återigen ska börja sitt nya liv och åter börja drömma om sovmorgnarna den kommande helgen. Måndag är inte min favoritdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0