på jobbet...

nu är det nästan klart, projektet som jag jobbar på.
10 st vindkraftverk tornar nu upp sig på Gässlingegrundet i Vänern.


Jag tänkte bjuda på några häftliga bilder.


kranen på båten som ska lyfta vindkraftverken är 108 meter hög
och har kapacitet att lyfta 600 ton.


ett skepp kommer lastat.
med vadå?
3 st trondelar som ihopsatta blir ett 90 meter högt torn.


som att bygga lego. eller?


nacellen (maskinhuset) väger 126 TON(!) och är stort som en buss...


upp upp upp med den!


sen kommer en rotor... 90 meter i diameter.


och upp med den med


och nu står de där ute


ett ganska häftigt projekt helt enkelt!


och för dig som tyckte att det inte såg så sort och häftigt ut kommer här ett par bilder som ger lite perspektiv på saker och ting...










Kommentarer
Postat av: Annica

Hej söta HannaPanna!!!

Jag har jobbat med Valbos snyggast mamma idag, alltså din!!!! Jag fick den här adressen av henna och försökte även leta på dig på Facebook, men det fanns sååååååå många Hanna Nyström så jag kunde inte hitta dig. Du kan väl adda mig så kan vi hålla lite kontakt om du vill. Massor av kramar från Sandviken

2009-10-11 @ 00:11:42
Postat av: Åsa

Ååå vad ballt! JAg önskar jag också pluggat till byggingenjör, är lixom lite häftigare än att sitta på ett kontor och bolla siffror! :D

2009-10-15 @ 11:52:35
URL: http://aesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0