pension?

i veckan damp det ner på dörrmattan. det oreanga kuveret.


jag har inte riktigt greppat allt det här med pensionen. eller rättare sagt, jag har inte brytt mig om att försöka förstå, det känns lite avlägset fortfarande. så pappren åker in i nån pärm tills jag känner att det är dags att börja orora mig. herregud, jag har ju inte fylls 25 än.

men en sak har jag funderat över.
för att räkna ut hur mycket pengar man ska få varje månad så måste det räknas med någon form av "dö-datum". vad händer då om jag blir en riktig dunder-tant och tokgammal. de kan ju inte sluta ge mig pengar, så "får" jag så istället nalla pengar av någon som dog före sitt best-before?


för övrigt tycker jag att melodifestivalen har varit pissig och tror att skidskytte-ryskorna och slovenskan är dopade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0