lärdomar från gårdagen

igår lärde jag mig två saker tack vare kvällsmaten.

rätten Flygande Jakob har fått sitt namn efter sin upphovsman som jobbade med flygfrakt (han hette jakobsson).

bananer (som är en ingrediens i ovanstående maträtt) är vi ruskigt bra på att äta i sverige. vi käkar i snitt 17 kilo bananer per år, vilket är mest i världen! eftersom det lät väldigt mycket var jag tvungen att räkna lite. en banan väger drygt 100 gram, det innebär alltså att vi trycker i oss 170 bananer om året. vilket ungefär blir en banan varannan dag.
slutsats: Jag tror jag är en normal banan-ätare, kanske något över snittet.



ha en bra dag. med eller utan banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0