kul med registreringsskyltar...

man kan faktiskt ha lite kul med registreringsskyltarna på sina medtrafikanter när man är ute på vägarna...

är det bara jag som associerar bilars registreringsnummer till ord, eller namn?
min bil har RRE, vilken är en bidragande faktor till att jag kallar honom Rune.
utanför min barack står lastbilsflaket COB, Cobain. min kollega har WLY, Willy.

man kan också roa sig med att sätta ett ord på varje bokstav. som min granne hemma i valbo. han hade PDF, Peter Den Förskräcklige (ja, han heter Peter)

om man ofta är ute på vägarna finns det en lek som räcker länge. man räknar siffror. först letar du efter en bil med 001, sen en med 002 osv. det tar ett tag. och det är fusk att snurra runt på parkeringar bara för att leta efter rätt siffra! jag försökte en gång, jag tror att jag kom till 004, sen gav jag upp!


idag ska jag på miljökurs på jobbet. hallelulja, eller inte. hoppas det bjuds på goda mackor, annars...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0