en härlig seger eller familjefrid?

naturligtvis blev det familjens två lag som står mot varandra i hockeyns kvartsfinaler.
mitt brynäs mot darlings djurgården.

frågan är vad jag prioritera högst, en seger eller en glad sambo?!

vi var förresten till stockholm i helgen och såg den andra matchen. och eftersom majoriteten av oss tre hockeysupportrar höll på djurgården hamnade vi precis bredvid klacken. jag kände mig minst sagt felplacerad. nästan hela hovet var iklätt röda djurgårdströjor och stod upp och skrek större delen av matchen. jag fick fira i smyg för att vara säker på att komma därifrån med livet i behåll. för vad händer egentligen med vuxna män på en sportläktare? jag stod och skämdes å deras vägnar stora delar av matchen.



men brynäs förlorade idag, och med tanke på hur pissigt de har spelat så kommer det nog sluta utan semifinal, men med familjefrid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0